En even omschakelen dan..! - Reisverslag uit Chengdu, China van Anja en Henk Jan - WaarBenJij.nu En even omschakelen dan..! - Reisverslag uit Chengdu, China van Anja en Henk Jan - WaarBenJij.nu

En even omschakelen dan..!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Henk Jan

01 Augustus 2011 | China, Chengdu

Daar zijn we dan! Na een paar uurtjes in eens aan de andere kant van de wereld!

Na een heerlijke vlucht (voor een relatief prikkie konden we upgraden naar de businessclass) kwamen we aan op het vliegveld van Chengdu, waar we opgehaald werden door de tolk.

Aangekomen in het tafeltenniscentrum was het na de luxe van het vliegen 180 graden omslaan. Overal in de kamer zitten ondefinieerbare vieze vlekken en vreemde luchtjes. En eigenlijk is het gewoon super smerig vooral. Even omschakelen dus, maar ik kan zeggen dat het redelijk snel went. Hier gaan de dingen nu eenmaal anders dan wij gewend zijn. Alhoewel ik nu steeds wel kriebeltjes voel waar ik liever niet bij na wil denken..

We zijn vanmiddag een stukje gaan lopen. Waar we zitten ligt vrij ver buiten de stad, maar in de buurt heb je een aantal winkeltjes. Echt tof om te zien dat het echt zo is zoals je altijd ziet! Vlees dat aan haken buiten hangt in de zon, fietsers die stapels matrassen vervoeren en een brommer waar maar liefst 4 mensen op zitten. :)

We hebben in een winkeltje een Chinese Simkaart gekocht, met handen en voeten is het helemaal gelukt! (Wel werden we hartelijk uitgelachen, haha).

Op straat hebben we veel bekijks, kleine kinderen giechelen en mannen en vrouwen staren. Nu doet niet iedereen dat heel opvallend gelukkig, maar het was wel erg grappig dat een klein jongetje ons voorbij fietste en zo verbaasd achterom keek dat hij bijna tegen een paaltje omhoog fietste hihi.

Zo, het eerste bericht vanuit China! Het is hier erg warm, in Nederland inmiddels ook?

Liefs Anja en Henk Jan

• 01 Augustus 2011 - 15:14

Mama:

Wat leuk om het zo allemaal te lezen, super! Hier is het nu ook heerlijk weer, genieten hoor na al die regen.
    Hopelijk valt het eten mee, anders herkennen we jullie straks niet meer, haha!
    Liefs!

• 01 Augustus 2011 - 18:36

Judith:

Wat ontzettend leuk om te lezen! Kan me voorstellen dat het even omschakelen is zeg, het is ook zo'n andere wereld!
    Geniet van de rest van de reis, en vooral: maak veel foto's! :)

• 01 Augustus 2011 - 21:16

Stefanie:

Klinkt als: Watching a movie!

Blij dat jullie veilig zijn aangekomen, die vlucht zag er ook superdeluxe uit :D. En die kriebels kon ik nog niet helemaal goed plaatsen, komen die nu door de enorme omslag? Het klinkt iig super avontuurlijk! Ben ook benieuwd naar de maaltijden, wordt dit afvallen geblazen? Haha!

Heeeeel veeeeel genietjes en plezier! En ik kijk uit naar het volgende verhaal............

Kus voor jullie!

• 02 Augustus 2011 - 02:09

Anja En Henk Jan :

Haha, @Stefanie, kriebels als in kietels, jeuk! Vannacht even naar de wc en daar kwam ik familie Kakkerlak tegen! Ik heb ze namen gegeven om het dragelijker te maken ;) We hebben Zaza, Zôzô, Zèzè en Appie en natuurlijk hun kinderen. :D

• 02 Augustus 2011 - 14:06

Christa:

Mooi, dat alles goed is gegaan. (bagage gelukkig niet zoekgeraakt!) Hier gaat ook alles goed! :)

• 03 Augustus 2011 - 20:43

Annemieke:

He meid,

Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen, zo aan de andere kant van de wereld.
    Wel beetje jammer van die familie kakkerlakken....mare goed, je moet er maar de positieve kant van zien... als die er is:P hahahaha. Gezellige sociale contacten? :P

Ben benieuwd naar je volgend verhaal en volgende foto's.

Liefs,

Annemieke