Kikkers en Hotpot - Reisverslag uit Chengdu, China van Anja en Henk Jan - WaarBenJij.nu Kikkers en Hotpot - Reisverslag uit Chengdu, China van Anja en Henk Jan - WaarBenJij.nu

Kikkers en Hotpot

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Henk Jan

07 Augustus 2011 | China, Chengdu

Nog een paar uurtjes voordat ik naar Tibet ga! Morgenochtend om 4.00 wordt ik opgehaald en om 6.10 gaat mijn vlucht. Jullie gaan dan net naar bed ongeveer haha. Ik heb er erg veel zin in, kom maar op met dat avontuur! Het was trouwens tot op het laatste moment nog erg spannend of het wel door zou gaan, omdat mijn Permit (toestemming om Tibet in te mogen) er nog niet was! Vanochtend vroeg met instanties gebeld en kon m uiteindelijk zelf ophalen, fieuw.

Vandaag zijn we naar Qongchengshan geweest, spreek uit: Sjongsjengsjan hihi. Qongchengshan is een Taoïstisch oord in de bergen met allemaal tempels. Het was erg mooi! Wel erg veel traptreden gezien! Poeh, met 33 graden in de zon een behoorlijke opgave, hoofdpijn kwam daardoor ook snel opzetten, maar het mocht de pret niet drukken. Ook hier waren ze onder de indruk van onze verschijning en ben meerdere malen op de foto gezet. Op een gegeven moment zelfs een moeder die haar zoon en dochter (neem ik aan) naast mij neerplantte om een kiekje te maken. En maar even vriendelijk lachen dan! Haha, vandaag kon ik het goed hebben hoor, maar het blijft toch apart, vooral als ze het 'stiekem' proberen te doen. Wat nu mijn tactiek is, is 'terugfotograferen'. We speelden vandaag ook nog even met de gedachte om met de pet langs te gaan, haha, maar helaas ontbrak de pet. ;)

Gisteren hebben zijn we naar Wuhou Ci klooster geweest en naar Jinli street. Jinli is een authentieke Chinese straat met rode lampionnetjes en marktkraampjes. Ik moet hier wel bij zeggen dat het 'echte namaak' is, het stamt namelijk uit 2004 en bevat zelfs een Starbucks (jippie!). Maar de sfeer was echt Chinees, zie foto's. Omdat het zo warm was, beter gezegd heet, heb ik een waaiertje gekocht. Het is hier heel normaal om daarmee rond te lopen en erg prettig! We hebben op Jinli erg aparte dingen gezien, zoals kleine kinderen die lopen te smullen van hun gefrituurde kikker of gebakken kuiken.. Schijnt hier echt een lekkernij te zijn. Jam.

Na Jinli Street zijn we Hotpot gaan eten, de meesten zullen het kennen van Henk Jan zijn verhalen, en ik kan niet anders zeggen dan dat het héérlijk was! We moesten maar liefst drie kwartier in de rij wachten, maar dat was het zeker waard! In het midden van de tafel stond de hotpot, met daarin kruiden, olie, specerijen en natuurlijk héél veel pepers. Het vlees werd hierin gegaard, waarna het in een soort sausje werd geblust (heel veel knoflook) en dan was het zaak je vlees met stokjes naar binnen te werken. (We zijn inmiddels zeer bedreven in deze techniek, maar kunnen er nog net geen vliegen mee vangen haha). Het vlees konden we trouwens zelf uitkiezen van de kaart, eendenmaag, konijnendarm en varkenshersens hebben we aan ons voorbij laten gaan en gekozen voor 'normal stuff'.

We hebben al met al een druk, maar erg leuk weekend gehad! Henk Jan is weer helemaal klaar voor een nieuwe week training! (En heeft me net ingefluisterd dat hij komende week iets zal schrijven over de trainingen).

Ik ga nu proberen te slapen en weer vroeg opstaan, komt nu echt dichtbij! Ik wordt nu lichtelijk nerveus voor de Yakboterthee.. ;)

Liefs Anja en Henk Jan

  • 07 Augustus 2011 - 13:29

    Marcel:

    Erg leuke verhalen en mooie foto's.
    Ik kijk uit naar een stukje van Henkie.
    Anja, veel plezier in Tibet. Zal een hele belevenis zijn in je eentje.

    Groetjes

  • 07 Augustus 2011 - 14:48

    Nienke:

    Ow, wat heerlijk om op zo'n Hollandse zondagmiddag (wat zon, wat wind, wat regen....) jullie reisbeslommeringen te kunnen volgen!
    Anja als wandelende blonde attractie en Henk Jan die liters vocht verliest door 1 zo'n klein miezerig wit balletje... Leuk verteld hoor!

    Morgen genieten in Tibet, succes in dit bijzondere land.

    XN

  • 08 Augustus 2011 - 06:50

    Koos:

    Heel veel plezier in Tibet wicht. Mooie avonturen beleven. En HJ natuurlijk weer heel veel succes en plezier met tafeltennissen. En je weet hoe het daar gaat hè. Ping pingpongde de bal naar Pong en Pong pingpongde de bal naar Ping :p

    Liefs Koos en Fonda

  • 08 Augustus 2011 - 09:00

    Steef:

    Dag laiverds!
    Eindelijk een dagje samen iets doen...... Leuke foto's! Mooi verhaal! Jammer van de ontbrekende pet :p haha.

    HJ succes weer met alle trainingen! En wat fijn dat je de papieren voor Tibet zelf kon halen! Ik wens je een hele goede vlucht, het wordt vast en zeker een super mooi avontuur.......ik denk aan je! En laat wel wat van je horen als je terug bent :D.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

Tafeltennis in Chengdu en Yakthee in Tibet

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2011

O wee als je te laat komt!

22 Augustus 2011

Op zoek naar avontuur buiten Chengdu

16 Augustus 2011

Avonturen op het dak van de wereld

14 Augustus 2011

Nike dude

09 Augustus 2011

Ik leef een droom
Anja en Henk Jan

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 11735

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 05 September 2011

Tafeltennis in Chengdu en Yakthee in Tibet

Landen bezocht: